Bellen via Microsoft Teams: ook naar je externe contacten

DELEN

Wil jij bellen via Microsoft Teams? Goed nieuws want Teams kan gekoppeld worden aan je telefooncentrale. Zo bel je naar externe vaste en mobiele nummers.

Op deze pagina:

Bellen via Microsoft Teams

Het aantal gebruikers van Microsoft Teams is in de laatste 4 maanden met maar liefst 900% gestegen. Voor veel organisaties was het dé manier om ook tijdens de COVID-19 crisis efficiënt te blijven samenwerken en communiceren. Chatten en (video)bellen via Teams is ondertussen dan ook goed ingeburgerd.

Maar wat met externe contacten? Hoe bel je naar leveranciers of klanten en hoe blijf je voor hen beschikbaar? Ook daarvoor biedt Teams een oplossing.

Microsoft Teams kan namelijk gekoppeld worden aan je telefooncentrale. Zo kan je ook bellen naar vaste en mobiele nummers. Heb je al een telefoonlijn dan kan je huidige telefoonnummer behouden blijven. Wil je liever geen vaste telefooninfrastructuur meer, dan kan je deze service in de Cloud hosten.

teams extern bellen

Voordelen van Teams telefonie

Als je Teams vandaag al gebruikt dan is de kans groot dat het nu al je ‘hub’ is voor de interne communicatie. Teams telefonie biedt je alle belangrijke belfuncties als het in de wacht zetten van gesprekken, doorschakelen van telefoons, instellen van belgroepen waarbij telefoons gelijktijdig overgaan, belhistoriek en voicemail. Daarnaast biedt het enkele belangrijke voordelen:

Overal bereikbaar

Dankzij Teams telefonie ben je overal bereikbaar op je vaste nummer – op al je apparaten. Een algemeen nummer kan automatisch doorgeschakeld worden naar een beschikbare collega.  Zo mis je nooit nog een belangrijk telefoontje van een klant of leverancier.

Kostenbesparend

Je hebt geen fysieke telefoonlijnen nodig en internationale gesprekskosten zijn goedkoper. Daarnaast is Teams telefonie schaalbaar; je kan het benodigd aantal kanalen makkelijk op- en afschalen. Een nieuw telefoonnummer of nieuwe medewerker? Geen probleem, vanuit het Office 365 beheerportaal is dit zo geregeld.

Integratiemogelijkheden

Verschillende integraties met je zakelijke systemen zijn mogelijk. Dankzij een koppeling met je CRM-systeem kan je bij een inkomend gesprek bijvoorbeeld meteen zien wie belt en wat je over de beller en zijn projecten moet weten.

Wil je graag de mogelijkheden van bellen via Teams bespreken? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.