Skip to content

FAQ: Microsoft Teams

Tijdens onze Microsoft Teams Basics en Microsoft Teams Advanced webinars behandelden we heel wat interessante vragen van Microsoft Teams gebruikers. We verzamelden ze allemaal voor jou op deze pagina.

Microsoft Teams faq

 

Teams – meetings

Je kan dit doen vanuit de agenda in Teams of via jouw Outlook agenda. Eens je Teams hebt geïnstalleerd heb je in Outlook een optie om ‘nieuwe Teams-vergadering’ op te zetten. Op die manier wordt de link naar de vergadering automatisch toegevoegd aan je e-mail.

Tijdens een vergadering heb je de optie om de ‘notulen weer te geven’. Wanneer je dat doet, kan je rechts notities nemen. Deze notities belanden dan in de Wiki van het kanaal.

Nog niet, maar het is iets dat in de nabije toekomst zal worden toegevoegd. 

Dat kan! In de uitnodiging is een optie om de vergadering te volgen via de webapplicatie van Teams.

Dat kan zeker. Tijdens een meeting vind je die optie onderaan, via de knop met de drie puntjes. 

Ja, dat kan. Tijdens het presenteren kan de spreker nog steeds zien in een klein schermpje, onder de presentatie zelf. 

Dit kan enkel indien je een audioconference doet in plaats van een videoconference.

Ja, dat kan. Als organisator van de meeting kan jij iedereen muten of unmuten.nDie optie vindt je rechtsboven in de chat. Het is dan belangrijk dat je de rest de rol van ‘attendee’ geeft. Dit kan je doen bij de ‘meeting options’, wat je onderaan de link in de invite vindt.

Vier is het maximum, maar de persoon die aan het woord is wordt altijd op het scherm getoond. Het beeld verandert dus naargelang wie aan het woord is.

Iedereen binnen het team heeft toegang tot de opname.

Dit kan met maximum 250 mensen maar dit is uiteraard niet aangeraden.

Hier is de Wiki een integratie van OneNote dat jou in staat stelt notities te nemen tijdens een vergadering.