Skip to content

FAQ: Microsoft Teams

Tijdens onze Microsoft Teams Basics en Microsoft Teams Advanced webinars behandelden we heel wat interessante vragen van Microsoft Teams gebruikers. We verzamelden ze allemaal voor jou op deze pagina.

Microsoft Teams faq

 

Teams – teams

Je kan een team gaan ‘archiveren’. Op die manier is het team inactief en kan er niets aan gewijzigd worden, maar blijft het tegelijkertijd ook behouden. Indien je dat team opnieuw wil gebruiken kan je het gewoon opnieuw activeren.¬†¬†

Dit is een instelling en jouw administrator kan dat voor je activeren.

Dat kan zeker! Een teameigenaar kan naar ‘team beheren’ gaan en bij leden mensen promoveren van lid naar eigenaar.

Dat kan, maar enkel als jij het team hebt gemaakt of als je ‘owner-rechten’ hebt gekregen.

Elk team kan tot 5000 leden bevatten en dat kunnen zowel interne als externe leden zijn.nDe richtlijnen van Microsoft geven aan dat je in theorie maximum 5 guests per licentie mag hebben, maar in werkelijkheid is er geen limiet.

Het kanaal ‘Algemeen’ wordt automatisch aangemaakt en je kan de naam ook niet wijzigen.

Je kan ze één per één toevoegen, maar je kan ook ‘O365 Security Groups’ toevoegen om zo iedereen in die groep in één keer lid te maken. Indien jouw team publiek is, kunnen mensen hun eigen toevoegen aan het team en hoef jij dat niet te doen.

Dit komt doordat er voor elk kanaal een folder wordt aangemaakt binnen SharePoint.nAls je het kanaal verwijdert, blijft de folder bestaan op de SharePoint, en is de naam dus al genomen.

Een team kan tot vijf duizend leden hebben.

Door het ‘Facebook-model’ van de conversaties in kanalen, kan je op een overzichtelijke manier op specifieke berichten gaan reageren. Dit vermijdt ‘reply to all’-kettingmails en zorgt ervoor dat je geen tien verschillende versies hebt van een gedeeld document.

Neen, Wiki is een gedeelde OneNote binnen het team.

Neen, je kan enkel de inhoud zien van het team waarvan je lid bent.