Intersoc
Maar liefst 35.000 mensen gaan elk jaar op vakantie met Intersoc naar zo’n 50 bestemmingen. Alle Intersoc-vakanties hebben gemeen dat ze leuk en betaalbaar zijn. Intersoc vroeg Techne om een grote operatie uit te voeren: de volledige afsplitsing van de IT van moederorganisatie CM (Christelijke Mutualiteiten).
Situatie vooraf
Johan Swinnen, algemeen directeur bij Intersoc; “Omwille van de specifieke context met hotels in het buitenland en andere noden op vlak van IT wenste Intersoc een eigen IT-omgeving op te starten. Hiervoor moest Intersoc volledig afgesplitst worden van het CM-netwerk. In de zoektocht naar een IT-partner die zo’n operatie in goede banen kan leiden, kwam Intersoc bij Techne terecht.”
Oplossing
“Het project stelde het team van Techne voor een boeiende uitdaging. De volledige IT van Intersoc was immers verweven met die van de CM, van servers over kabels, switches en firewalls tot licenties. Een grondige audit was noodzakelijk om alles in kaart te brengen. Op basis van die analyse tekende Techne een gedetailleerd stappenplan uit voor de migratie.”
“Na een grondige voorbereiding realiseerde Techne de effectieve migratie tijdens één weekend. Daarin werden alle PC’s, laptops en andere apparaten op de nieuwe infrastructuur geënt. Verder kopieerde het team van Techne alle data en migreerde het alle mailaccounts naar Office 365. Nadien deed Techne de operatie nog eens over op alle buitenlandse vakantiebestemmingen die Intersoc zelf beheert.”
Resultaat
De maandag na de migratie kon elke Intersoc-medewerker aan de slag in de nieuwe IT-omgeving. Nu nog werkt Techne samen met Intersoc. De interne IT-verantwoordelijke krijgt de nodige ondersteuning. Kennisoverdracht staat daarbij voorop zodat de IT-verantwoordelijke de nieuwe IT-infrastructuur meer en meer zelf kan beheren. Intussen blijft Techne ook instaan voor support, onderhoud van de servers en monitoring van wifi en backups.
- Associated ServicesIT-audit, Microsoft 365,
- Websitewww.intersoc.be