Skip to content

VoIP

Goedkoper en flexibel bellen via het internet

Waarom zou je het internet niet gebruiken om te telefoneren? Alles wat je nodig hebt voor VOIP (Voice Over IP) is een aangepaste telefooncentrale. Aparte bekabeling is niet nodig, je maakt gebruik van de internet bekabeling. Daardoor liggen een heel aantal toepassingen binnen handbereik, terwijl jouw communicatiekosten dalen.

Schakel over naar VOIP en verbeter jouw werking:

  • Aangepast aan kantoor of telewerk en hotdesking. Je kan bellen waar je maar wil, je bent overal bereikbaar via jouw vast nummer en kan telefoneren via je favoriete toestel (Windows, Mac, Android of iOS)
  • Lijnen toevoegen of verwijderen kan altijd, VoIP kan je makkelijk bijschalen
  • Het beheer is eenvoudig; hou de controle dankzij een handig webportaal

Dankzij VOIP kan je jouw telefoonverkeer managen om de efficiëntie te verhogen. Enkele mogelijkheden:

  • Oproepen laten doorschakelen
  • Filters instellen
  • Gespreksstatistieken bijhouden
  • Conferentiegesprekken
  • Regel het inkomend verkeer met keuzemenu’s, openingstijden en wachtrijen
  • Koppel je VOIP aan de ERP (Enterprise Resource Planning ) of de CRM (Customer Relationship Management). Daardoor krijgen helpdeskmedewerkers bijvoorbeeld automatisch het dossier van een beller bij een oproep
  • Integreren met Microsoft Teams is eveneens mogelij
  • Mogelijkheid om in browser pop ups te krijgen in bepaalde CRM pakketten o.a. Hupspot, Zoho … via een REST API

De voordelen van VoIP voor jouw organisatie

Vanaf elke locatie

‘Het nieuwe werken’ wordt mogelijk gemaakt door technologieën die samenwerking efficiënter laten verlopen. Met VoIP ben je bereikbaar, waar je ook werkt, aangezien de VoIP account gekoppeld is aan een toestel of een VoIP centrale en niet aan een geografische locatie.
Heb je geen vaste werkruimte of moet je bijvoorbeeld een periode werken in een projectruimte? Dan kan het toestel makkelijk mee verhuizen, het is meteen startklaar zonder dat u het opnieuw moet instellen of configureren.

Goedkoper

Bellen via VoIP is goedkoper dan bellen over de klassieke telefoonverbinding. Medewerkers binnen het bedrijf, zelfs verspreid over verschillende vestigingen , kunnen vaak gratis naar mekaar bellen. Een aanzienlijke besparing op de telefoniekost is daardoor mogelijk.Doordat VoIP geen speciale bekabeling vereist maar gewoon gebruik maakt van het PC netwerk, kan ook de netwerkinfrastructuur goedkoper ingericht worden.

Eenvoudige configuratie

Een nieuw telefoonnummer in gebruik nemen voor een nieuwe collega kan binnen een paar minuten. Er hoeven bovendien geen aparte kabels voorzien te worden voor de telefoonverbinding, enkel de internetkabel wordt gebruikt.

Integraties

VoIP kan geïntegreerd worden met andere systemen. Vanuit een webbased adresboek kunnen gesprekken gestart worden, het is bijvoorbeeld ook mogelijk om klanten te ‘herkennen’ bij een inkomend gesprek of te integreren met Microsoft Teams. En dat zijn slechts een paar van de mogelijkheden.

Plan een vrijblijvend gesprek met onze VoIP specialist

Te overwegen bij een overstap naar VoIP:

Internetconnectie

Bel je over VoIP dan ben je niet bereikbaar wanneer de internetconnectie wegvalt. Een goede leverancier, duidelijke contracten en garanties zijn daarom onontbeerlijk. De meeste providers kunnen bij een storing gesprekken bijvoorbeeld doorschakelen naar een mobiele telefoon.

Herinvestering

Heb je momenteel nog geen centrale dan is dit niet van toepassing, maar beschik je wel over een centrale en telefoontoestellen, dan zal de hardware opnieuw aangekocht moeten worden. Ook de netwerkapparatuur als bekabeling, routers en switchen moet geschikt zijn voor VoIP, iets wat vaak niet het geval is bij oude kantooromgevingen.

Ook bij deze vragen kunnen we jullie bijstaan. Boek je meeting in om de mogelijkheden te bespreken.

VoIP integreren?

Steeds meer organisaties kiezen VoIP telefonie. Ontdek hier hoe wij te werk gaan om jouw organisatie over te zetten.

Analyse

Onze VoIP specialist tekent een voorstel uit op basis van uw noden en behoeften. Hij houdt onder andere rekening met het aantal gelijktijdige gesprekken, beschikbare bandbreedte, bestaande nummers enzoverder.

2

Offerte

U ontvangt een gedetailleerde offerte met de eenmalige kosten, maandelijkse kosten en beltarieven.

3

Installatie en overdracht

Na het installeren en testen van uw IP-centrale worden uw bestaande telefoonnummers overgezet.

4

Ondersteuning

Geniet van de voordelen van VoIP telefonie. Heeft u een vraag? Onze helpdesk staat 24/7 voor u klaar.

4

Plan je vrijblijvend kennismakingsgesprek in of contacteer ons

Meer informatie van onze VoIP specialisten