Een team is altijd gelinkt aan een SharePoint-groep. In die groep wordt er een aparte folder aangemaakt voor elk kanaal in jouw team en in die folders worden de documenten bewaard.
Ik kan geen nieuw team aanmaken, hoe komt dit?
Dit is een instelling en jouw administrator kan dat voor je activeren.
Moet je leden één per één toevoegen aan het team of kan het ook anders?
Je kan ze één per één toevoegen, maar je kan ook ‘O365 Security Groups’ toevoegen om zo iedereen in die groep in één keer lid te maken. Indien jouw team publiek is, kunnen mensen hun eigen toevoegen aan het team en hoef jij dat niet te doen.
Met hoeveel mensen kan je een meeting houden?
Dit kan met maximum 250 mensen maar dit is uiteraard niet aangeraden.
Wat is het voordeel van conversaties in kanalen tegenover e-mails?
Door het ‘Facebook-model’ van de conversaties in kanalen, kan je op een overzichtelijke manier op specifieke berichten gaan reageren. Dit vermijdt ‘reply to all’-kettingmails en zorgt ervoor dat je geen tien verschillende versies hebt van een gedeeld document.
Wat als iemand de documenten verkeerdelijk wijzigt?
Versiebeheer staat standaard aan waardoor men te allen tijde tot 100 versies heeft van elk aangepast document. Op die manier kunnen documenten hersteld worden naar een vorige versie.
Hebben leden van een team enkel leesrechten of kunnen ze de documenten ook aanpassen?
Standaard heeft iedereen schrijfrechten. Dit kan aangepast worden via SharePoint maar dit is al geavanceerd.
Kan je Teams gebruiken voor het geven van een webinar en kan je deze ook opslaan.
Je kan Teams gebruiken voor het geven van een webinar en deze recorden om later te delen met anderen.
Wie kan aan de gedeelde documenten?
In een team kan elk lid van het team aan de documenten van dat specifiek team. nDus, een lid van Team A kan aan alle documenten van Team A maar niet van Team B. n nIn een chat kunnen alle deelnemers van de chat aan de gedeeld documenten binnen diezelfde chat.