’t Werkhuys
Als sociaal-cultureel huis in Borgerhout biedt ’t Werkhuys vzw met haar 12 zalen ruimte aan groepen en individuen om te creëren, zich te inspireren, te repeteren, les te geven of te volgen, te vergaderen, iets te eten of te drinken of gewoon samen te komen. Het is een gastvrije plek waar heel wat verenigingen en organisaties thuis zijn.
Waar ’t Werkhuys in de eerste plaats een receptieve werking heeft waar initiatiefnemers verschillende activiteiten kunnen ontplooien, ondersteunt het huis cultuurmakers, organisaties en lesgevers ook door toonmomenten, samenwerking te stimuleren, overleg, debat en vorming te organiseren. ’t Werkhuys staat open voor iedereen. Bezoekers vertoeven graag in ’t Kaffee voor een ontmoeting of hartige maaltijd.
Van afhankelijkheid naar uitdaging: op zoek naar nieuwe ICT-oplossingen na cyberaanval Stad Antwerpen
‘t Werkhuys ontving tot en met 2022 ondersteuning voor ICT van Digipolis (Stad Antwerpen). Reeds in 2021 werd aangegeven dat deze ondersteuning van Stad Antwerpen zou verdwijnen in 2023, duidelijkheid over wat hiervan de concrete gevolgen zouden zijn kwam er pas in het najaar van 2022. Voor de ondersteuning en aanpassingen aan het netwerk deed ’t Werkhuys voorheen beroep op het online ticketing systeem van de stad dat zeer correct werd opgevolgd. Ze konden ook gebruik maken van serverruimte voor de stockage van de bestanden.
“Daarentegen werkten we op verouderde softwarepakketten waarvoor de softwarefabrikant geen ondersteuning meer voorzag. Deze zelf updaten was niet mogelijk gezien de ingestelde policy op de pc’s”, aldus Joris Willems. Kort nadat de eerste stappen in de transitie gezet werden vond de cyberaanval op stad Antwerpen plaats. Hierdoor verloren we de toegang tot de serverruimte en de mailserver van stad Antwerpen.
Goede referenties en duidelijke communicatie
“In eerste instantie kwamen we bij Techne terecht door de goede referenties van andere bedrijven wat al snel gevolgd werd door een duidelijke communicatie met een overtuigend voorstel en gedetailleerde offerte, waaruit hun professionaliteit bleek. De keuze was nadien snel gemaakt om met Techne in zee te gaan.
Het feit dat er in eerste instantie goed geluisterd werd en de juiste vragen gesteld werden om een beeld te krijgen van waar we vandaan kwamen en waar we naartoe wensten te gaan was een groot pluspunt. Niet alleen hadden ze begrip voor de moeilijke situatie waarin we verkeerden met de cyberaanval, ze zorgden voor een ongezien snelle installatie van de nieuwe infrastructuur, setup en configuratie. Bij elke aanpassing in de nieuwe setup werden voor kleine obstakels snel en efficiënt oplossingen gezocht en gevonden. Ook de gerespecteerde deadlines zijn één van de grote pluspunten voor ons.
Tot slot nemen de ICT-experts van Techne ook de tijd en ruimte om duiding te geven en al onze vragen te beantwoorden rond de gemaakte voorstellen, beschikbare software, te maken keuzes enzovoort.”
Techne zorgt voor een goede, betrouwbare en betaalbare IT infrastructuur
“Er zijn enkele zaken die voor ons een groot verschil maken zoals:
- Up to date software op onze pc’s: het merendeel ervan is gratis via Socialware, zoniet met korting.
- De mogelijkheden met de huidige software die we vandaag nog niet benutten, maar wel perspectieven biedt voor onze werking
- Het beter voorbereid zijn op zaken die kunnen mislopen (back-ups, firewall, anti-virus,….)
- Het feit dat we eindelijk onafhankelijk zijn en zo baas over onze pc’s en netwerk werden
De persoonlijke benadering van Techne op maat van onze organisatie zorgt ervoor dat wij zonder schrik en met een tevreden gevoel kunnen vertrouwen op onze IT infrastructuur.”
Meer verhalen van Techne klanten kan je hier bekijken.
- Associated ServicesBeveiliging, Connectiviteit, Hardware en Software,
- EigenaarJoris Willems (coördinator)
- Werknemers7 (+ 30 vrijwilligers en 7 studenten)
- Websitewww.werkhuys.be