Simpel. Zijn het documenten die vooral jij nodig hebt? Zet het op OneDrive. Zijn het documenten die andere collega’s ook nodig hebben? Zet ze dan op SharePoint. OneDrive is eerder voor je eigen documenten terwijl SharePoint echt gericht is op samenwerking.
Hoe zet ik documenten op OneDrive?
Dit kan op verschillende manieren:n
- n
- Online kan dat door een nieuw document te maken via de knop ‘nieuw’, door ‘uploaden’ te klikken om bestaande documenten vanaf je pc op te laden of door bestanden naar je browser te verslepen vanuit je verkenner.
- Indien je je bestanden hebt gesynchroniseerd, kan dit allemaal vanuit de verkenner gebeuren.
n
n
Wat is OneDrive for business?
OneDrive For Business is een opslagruimte in de cloud waar je al je persoonlijke documenten in kwijt kan.
Zijn de documenten veilig?
ODFB geniet van een uitgebreide beveiliging, zoals we dat gewoon zijn van Microsoft.
Is OneDrive GDPR-proof?
Net zoals alle applicaties van Microsoft is ODFB volledig GDPR-proof.
Is er een mogelijkheid om aan de OneDrive te geraken van een werknemer die bijvoorbeeld ontslag heeft genomen?
Dat kan. Nadat een werknemer ontslag neemt en zijn account wordt gedeactiveerd kan je er voor kiezen om de documenten uit zijn/haar OneDrive te beheren. Je hebt hier als Administrator 30 dagen de tijd voor. Daarna zijn de documenten voor altijd verloren. Je vindt hier hoe je dat kan doen.
Hoeveel dagen heb ik vooraleer een document permanent wordt verwijderd?
Je hebt 93 dagen om documenten terug te zetten uit de prullenbak. Daarna worden ze voor altijd verwijderd.
Kan ik de verwijderde documenten terugzetten?
Jazeker. Selecteer het document in de prullenbak en klik boven op ’terugzetten’.
Waar vind ik de verwijderde documenten terug?
Je vindt ze in de prullenbak links in het menu.