Wat is Synchroniseren?

In de online omgeving van ODFB kan je kiezen om te ‘synchen’. Vanaf dat moment wordt er gebruik gemaakt van de ‘OneDrive client’ (een programma op jouw computer) om lokaal op jouw computer, een kopie te maken van de documenten die online zijn. Online en lokaal worden gelinkt, waardoor documenten die aan de ene kant worden aangepast, automatisch ge√ºpdatet worden aan de andere kant.

Wanneer gebruik je OneDrive en wanneer gebruik je SharePoint?

Simpel. Zijn het documenten die vooral jij nodig hebt? Zet het op OneDrive. Zijn het documenten die andere collega’s ook nodig hebben? Zet ze dan op SharePoint. OneDrive is eerder voor je eigen documenten terwijl SharePoint echt gericht is op samenwerking.

Over back-ups gesproken, wat is versiebeheer?

Het is zo dat telkens je een document aanpast, OneDrive een nieuwe versie maakt van het document. Op die manier kan je gemakkelijk naar een vorige versie terugkeren om wijzigingen ongedaan te maken. Je kan dit bereiken door een rechtermuisklik te doen op het document (niet op mappen) en te kiezen voor ‘versiegeschiedenis’. Elke document houdt tot 100 versies bij!