Het voordeel is dat je niet telkens online moet gaan kijken om aan de documenten te kunnen. Je kan er rechtstreeks aan vanuit je verkenner op de computer.
Hoeveel opslagruimte heb ik met ODFB (OneDrive For Business?)
Iedereen beschikt over één TB, dat is ongeveer 1000GB. Heel veel dus.
Wat is Synchroniseren?
In de online omgeving van ODFB kan je kiezen om te ‘synchen’. Vanaf dat moment wordt er gebruik gemaakt van de ‘OneDrive client’ (een programma op jouw computer) om lokaal op jouw computer, een kopie te maken van de documenten die online zijn. Online en lokaal worden gelinkt, waardoor documenten die aan de ene kant worden aangepast, automatisch ge√ºpdatet worden aan de andere kant.
Wat is het verschil tussen OneDrive en OneDrive For Business?
Zoals de naam het aangeeft, is OneDrive For Business gericht naar bedrijven en integreert het met de SharePoint omgeving van jouw bedrijf. De exacte verschillen vind je hier.
Hoe verplaats je documenten binnen ODFB?
Je kan een rechtermuisklik doen op het document en kiezen voor ‘verplaatsen naar’.
Wanneer gebruik je OneDrive en wanneer gebruik je SharePoint?
Simpel. Zijn het documenten die vooral jij nodig hebt? Zet het op OneDrive. Zijn het documenten die andere collega’s ook nodig hebben? Zet ze dan op SharePoint. OneDrive is eerder voor je eigen documenten terwijl SharePoint echt gericht is op samenwerking.
Over back-ups gesproken, wat is versiebeheer?
Het is zo dat telkens je een document aanpast, OneDrive een nieuwe versie maakt van het document. Op die manier kan je gemakkelijk naar een vorige versie terugkeren om wijzigingen ongedaan te maken. Je kan dit bereiken door een rechtermuisklik te doen op het document (niet op mappen) en te kiezen voor ‘versiegeschiedenis’. Elke document houdt tot 100 versies bij!
Kan je vanaf een andere computer ook aan je OneDrive?
Absoluut! Aangezien het in de cloud zit, kan je vanaf gelijk welk apparaat met internetverbinding aan jouw OneDrive.
Ik gebruik OneDrive ook als back-up, is dat oké?
Ja hoor, dat is prima.