Skip to content

Sales & marketing Automation

Zo bereik je klanten vaker en beter

Idealiter gebruik je een tool of programma om je marketing en sales proces te capteren waardoor je inzicht krijgt in de gehele buyer journey van je (potentiële) klanten en leads zodat je jouw communicatie en acties daarop kan afstemmen. Geen idee welke tools je hiervoor kan gebruiken? Neem contact met ons op en we overlopen vrijblijvend alle mogelijkheden.

Marketing automation

Hoe volg je leads, potentiële klanten, op? Verzamel je ze zelf in een database en stuur je hen individuele mails? Dat proces kan je automatiseren. Sales- en marketing automation doet je tijd besparen en vergroot de kans dat leads evolueren naar klanten.

Waarom zou je werk maken van marketing automation?

  • Je geeft leads de content die hen echt interesseert. Zo ga je voor een persoonlijke aanpak.
  • Er is voldoende gespecialiseerde software voor marketing automation.
  • Is jouw organisatie groeiend? Dan verlies je snel het overzicht als je jouw leads individueel beheert. Met marketing automation behoud je het overzicht, ook als je veel leads hebt.
Mailings, sociale media, content op websites om je leads te bereiken, kan je verschillende kanalen gebruiken. Met marketing automation kan je elke lead via het beste kanaal contacteren.
 

Sales automation

Daarnaast zetten organisaties sales automation in om het verkoopproces te automatiseren en digitaliseren. Sales Automation verhoogt de effectiviteit en efficiëntie van de verkoopcyclus. Het slaat ook een burg tussen sales en marketing, waardoor deze beter op elkaar afgestemd zijn. 

Voordelen