Skip to content

FAQ: Microsoft OneNote

Tijdens onze Microsoft OneNote webinar behandelden we heel wat interessante vragen van OneNote gebruikers. We verzamelden ze allemaal voor jou op deze pagina.

microsoft onenote faqs

 

OneNote – delen en samenwerken

Je kan een persoonlijke notitieblok aanmaken die je vervolgens op je OneDrive opslaat. 
Enkel jij hebt dat toegang tot die OneNote en je kan gerust notities in je notitieblok plaatsen. 

Pagina’s waarin¬†iets werd aangepast zullen in het vet worden aangeduid. Net zoals ongelezen e-mails in Outlook.¬†

Bij elke aanpassing staan de initialen van de collega’s die iets hebben aangepast.¬†

Dat kan. Als je er rechter muisklik doet op een sectie of een pagina, kan je de link naar die sectie of pagina kopiëren. Deel die dan via mail of chat met iemand anders. 

Dat kan perfect. Ga naar ‘bestand’, klik op ‘delen’, geef de personen in met wie je wil delen, kies de rechten en klik op verzenden.¬†¬†

Daar is OneNote perfect voor. Je kan het vervolgens koppelen aan een Teams-kanaal of delen met andere gebruikers. 

Neen, het is geen bijlage. De inhoud van je OneNote pagina wordt letterlijk de inhoud van je e-mail. 

Synchronisatieproblemen kunnen optreden maar zijn naar onze ervaring zeer zeldzaam. Wanneer die optreden is het ook vaak heel gemakkelijk om ze op te lossen daar OneNote het exacte probleem aangeeft. 

De knop ‘meeting details’ kan handig zijn om alle nodige info over de vergadering in je hoofding te steken. Je vindt die rechts, onder¬†het startmenu.¬†