Skip to content

FAQ: Microsoft Teams

Tijdens onze Microsoft Teams Basics en Microsoft Teams Advanced webinars behandelden we heel wat interessante vragen van Microsoft Teams gebruikers. We verzamelden ze allemaal voor jou op deze pagina.

Microsoft Teams faq

 

Teams – algemeen

Om ook gebruik te maken van de Teams applicatie en al de bijhorende functionaliteiten is een Microsoft-account nodig.nOm deel te nemen aan vergaderingen NIET.

Teams voert automatisch de nodige updates uit, wat betekent dat nieuwe functionaliteiten ook automatisch worden toegevoegd.

Je vindt dit allemaal op de website van Microsoft. Heb je bijkomende ondersteuning nodig, neem dan gerust contact op met ons.

Het toelaten van externen is iets dat moet geactiveerd worden door de beheerder van je Teams/SharePoint omgeving.

Momenteel is dat geen optie, maar Microsoft liet onlangs weten dat ze hier binnenkort werk van maken. 

Absoluut.

Dat kan zeker. Bij het aanmaken van een team heb je keuze uit het maken van een volledig nieuw team, of het maken van een team op basis van een bestaande SharePoint groep.

Ja en neen. De applicatie zal werken, maar zal beperkt zijn. Je zal bijvoorbeeld externe applicaties moeten toevoegen voor het opslaan van gedeelde documenten. Om het meeste te halen uit Microsoft Teams, raden we aan om minstens de licentie Microsoft Business Essentials aan te schaffen (4.20€ per gebruiker per maand).

Je kan Teams gebruiken voor het geven van een webinar en deze recorden om later te delen met anderen.

Dat kan zeker! Je hoeft enkel de Teams-applicatie te downloaden en installeren, en je aan te melden met je werkaccount. Dit is bijna altijd jouw werk e-mailadres. 

Absoluut! Teams kan je perfect downloaden op je IPhone of Android toestel. nJe meld je daarna gewoon aan met jouw Office 365-account.

Hiervoor verwijs ik graag naar onze Teams Checklist waar dit in detail wordt besproken.