Managed services: Bepaal je IT-budget vooraf

Hoewel IT cruciaal is voor het functioneren van de meeste KMO’s en VZW’s, is het niet hun corebusiness. Logisch, die ligt in de producten of diensten die ze leveren. Daarom besteden steeds meer organisaties het beheer van hun IT-omgeving uit aan een managed services-partner. Een managed services-partner voert zijn opdracht uit op een afgesproken manier en binnen een vooraf bepaald budget.

Techne is managed service partner voor heel wat bedrijven en vzw’s. Zo kunnen zij zich volop focussen op hun kerntaken en zorgen wij voor de bedrijfszekerheid.

Dat doen we door proactief beheer, een uitgebreide monitoring en rapportering en professionele ondersteuning – 24/7 indien nodig.

Een managed services-overeenkomst wordt op maat opgesteld. Daarom starten we in de meeste gevallen met een uitgebreide scan van jouw IT-infrastructuur. Zo een IT-audit brengt mogelijke problemen en kosten in kaart en biedt een objectief advies. Een IT-audit levert verschillende zaken op:

  • Een diepgaande technische analyse van de volledige IT-omgeving (hardware, software, infrastructuur en procedures)
  • Een gedetailleerd verslag met aanbevelingen en de kostprijs daarvoor
  • Een voorstel waarin we ook de voor-en nadelen van de verschillende oplossingen toelichten

Dankzij deze audit kunnen de meest dringende problemen meteen aangepakt worden. Vervolgens kunnen we een managed service overeenkomst afsluiten. Alle mogelijke aspecten van IT kunnen er worden in opgenomen:

  • De ondersteuning van de eindgebruikers via onze helpdesk.
  • Het beheer van jouw IT-infrastructuur en applicaties.
  • Met snelle interventies zorgen we er bij storingen voor dat de werking of productie zo snel mogelijk weer operationeel is.

Verder maken we afspraken over de service level agreements (SLA’s). Die bepalen waar wij prioriteit aan moeten geven. Je hebt een directe lijn met twee van onze techniekers. Die kennen jouw IT-omgeving door en door.

Wil je graag bespreken hoe onze managed services jouw KMO of VZW kunnen helpen? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek!

Contacteer ons

Nog niet overtuigd? Vertrouw op onze klanten!

Bato nv
"Doordat onze medewerkers verschillende manieren gebruikten om mails en bestanden te raadplegen, verdween het overzicht en was het vaak moeilijk om zaken terug te vinden. Nu alle mailaccounts overgezet zijn naar Office 365 is dat verleden tijd."
Tom Spapens
Bato
De ICT oplossingen bij het Wit-Gele Kruis waren dringend aan vernieuwing toe. Samen met Techne werd onder andere gezorgd dat iedereen perfect vanop locatie kan werken en werd de infrastructuur en dataverkeer extra beveiligd.
Wit-Gele Kruis van Vlaanderen
Veronove Tegels
“Om de continuïteit en stabiliteit te verbeteren, introduceerde Techne een servercluster. Als één server uitvalt, neemt de andere het over. We kozen ervoor om de IT-infrastructuur volledig te vernieuwen en zo alle onnodige data en beveiligingsrisico’s uit het verleden te verwijderen.”
Andy Veroonhove
Veronove Tegels
Huis van het Nederlands
"Het Huis van het Nederlands kampte met een instabiele IT-omgeving. Medewerkers kregen vaak te maken met verbroken verbindingen. Daarnaast was er nood aan een aangepaste IT-infrastructuur. Het aantal medewerkers verdubbelde immers op enkele jaren tijd. Bovendien breidde de organisatie uit van één naar drie vestigingen."
Huis van het Nederlands
Elec DVC
De groei van het Elec D.V.C. maakte de IT complexer. De server was dringend aan vervanging toe en de organisatie wou voor deze operatie beroep doen op de kennis van een externe IT-partner. Daarbij was de vraag wat de beste oplossing was voor het bedrijf. Technologie afstemmen op de corebusiness was zowel voor Elec D.V.C. als voor Techne het uitgangspunt.
Elec D.V.C.
"Onze externe IT-ondersteuner levert goede diensten, maar we wilden de continuïteit verbeteren, bijvoorbeeld wanneer de betrokken partner afwezig is. Techne staat nu in voor tweede- en derdelijnsondersteuning. Daarnaast deden zij een uitgebreide IT-audit, vooral om de beveiliging te controleren.”
Carmi
plan belgie
“Het was onze IT-partner Techne die ons wees op de vele nieuwe mogelijkheden die SharePoint Online vandaag biedt en zij brachten ons, aangezien zij wisten dat gebruiksgemak zo’n belangrijke factor voor ons was, in contact met de mensen van Involv”.
Stefaan Van Bossuyt
Plan international België
Intersoc
“Het project stelde het team van Techne voor een boeiende uitdaging. De volledige IT van Intersoc was immers verweven met die van de CM. Na een grondige voorbereiding realiseerde Techne de effectieve migratie tijdens één weekend."
Intersoc
HHG
0,0
Downtime
"Centralisatie zorgt voor efficiëntere samenwerking in woon- en zorgcentrum Heilig Hart te Grimbergen. Dankzij de managed servicesovereenkomst heeft de organisatie vooraf zicht op de IT-uitgaven en ligt de IT-strategie in lijn met de missie, visie en waarden."
Kris Vandeneede
Heilig Hart Grimbergen
Horeca Vlaanderen
De IT-medewerkers van Horeca Vlaanderen waren overbevraagd en verloren te veel tijd aan eerstelijnsondersteuning. Het interne IT-team kwam zo onvoldoende tot ontwikkeling van nieuwe toepassingen binnen de federatie. Door de helpdeskfunctie over te nemen en een ticketing systeem te introduceren wist Techne de interne IT te ontzorgen van deze taak.
Horeca Vlaanderen
Jij hebt doelen, wij hebben de technologie om ze te helpen bereiken.

Wacht je op een goed moment om je vraag te stellen? Nu is het perfecte moment. Neem nu vrijblijvend contact met ons op.

© 2021 Techne. All Rights Reserved.
Privacybeleid  |  Cookiebeleid  |  Algemene voorwaarden  |  Sitemap