Skip to content

Sector: VZW

Techne heeft expertise op vlak van IT-oplossingen voor verschillende soorten kmo’s en vzw’s. We werken voor organisaties van elke grootte en zijn actief in verschillende specifieke sectoren. Telkens spelen we in op de eigenheid van de organisatie en de sector. Daarom helpen onze IT-oplossingen onze klanten echt vooruit. Door gecertificeerde experts en ervaring in tal van sectoren proberen we organisaties te versterken met technologie

Infano

"Techne werd gecontacteerd om advies te verlenen met betrekking tot data- en kennisbeheer en zo de samenwerking te verbeteren. De bestaande probleempunten werden in kaart gebracht en al snel werd duidelijk dat Microsoft 365 de beste integrale oplossing bood."

Bekijk case

Oxfam Fair Trade cv

Of ik Techne zou aanbevelen bij anderen? Ja, om verschillende redenen: hun kennis van SOCIALware en ngo’s, het feit dat ze structuur brengen, steeds meedenken en zoeken naar een professionele, betaalbare maar ook veilige oplossing.”

Bekijk case

Begeleid wonen pajottenland

"Voor de verhuis naar onze nieuwe locatie vroegen we Techne om de IT-infrastructuur daar op te zetten. We kunnen bij Techne terecht met onze vragen en zij weten die te beantwoorden op een begrijpbare wijze. De samenwerking verloopt daardoor vlot en ook onze verhuis werd volgens plan en goed op tijd afgerond."

Bekijk case

Plan international België

“Het was onze IT-partner Techne die ons wees op de vele nieuwe mogelijkheden die SharePoint Online vandaag biedt en zij brachten ons, aangezien zij wisten dat gebruiksgemak zo’n belangrijke factor voor ons was, in contact met de mensen van Involv”.

Bekijk case

Huis van het Nederlands

"De bestaande VoIP oplossing van het Huis van het Nederlands was ondermaats. De gesprekskwaliteit liet te wensen over en vaak konden oproepen niet beantwoord worden door de erg beperkte configuratie mogelijkheden. Techne werd gevraagd om de problemen te onderzoeken en een oplossing voor te stellen".

Bekijk case

Zorgverblijf Ter Duinen

De afsplitsing van moederorganisatie CM (Christelijke Mutualiteiten) zorgde ervoor dat de IT-omgeving van Zorgverblijf Ter Duinen volledig afgesplitst moest worden. Er werd een servercluster opgezet en alle data werd overgezet. Op maandagochtend waren meer dan 100 pc’s, laptops en andere apparaten operationeel, net als het wifinetwerk.

Bekijk case

Heilig Hart Grimbergen

"Centralisatie zorgt voor efficiëntere samenwerking in woon- en zorgcentrum Heilig Hart te Grimbergen. Dankzij de managed servicesovereenkomst heeft de organisatie vooraf zicht op de IT-uitgaven en ligt de IT-strategie in lijn met de missie, visie en waarden."

Bekijk case

Huis van het Nederlands

"Het Huis van het Nederlands kampte met een instabiele IT-omgeving. Medewerkers kregen vaak te maken met verbroken verbindingen. Daarnaast was er nood aan een aangepaste IT-infrastructuur. Het aantal medewerkers verdubbelde immers op enkele jaren tijd. Bovendien breidde de organisatie uit van één naar drie vestigingen."

Bekijk case

CGG Ahasverus

"We stapten over naar een server in het datacenter van Oostkamp. Voor een organisatie met meerdere vestigingen als CGG Ahasverus is dat een ideale oplossing. Wij denken nu verder na over de digitale transformatie van de organisatie."

Bekijk case

De Kringwinkel Zuiderkempen

"Techne adviseerde voor een IT-infrastructuur die gedurende verschillende jaren zorgt voor stabiliteit en continuïteit aan lage kosten. Daarnaast werden ook de overige vaste IT-uitgaven onder de loep genomen."

Bekijk case

Eigen Thuis

Connectiviteit was een probleem toen Eigen Thuis aanklopte. Problemen met de server en het netwerk zorgden er voor dat de medewerkers van de organisatie niet konden rekenen op een betrouwbare IT-omgeving. Als zorginstelling met inwonende cliënten had Eigen Thuis ook nood aan een IT-partner die altijd bereikbaar is.

Bekijk case

Horeca Vlaanderen

De IT-medewerkers van Horeca Vlaanderen waren overbevraagd en verloren te veel tijd aan eerstelijnsondersteuning. Het interne IT-team kwam zo onvoldoende tot ontwikkeling van nieuwe toepassingen binnen de federatie. Door de helpdeskfunctie over te nemen en een ticketing systeem te introduceren wist Techne de interne IT te ontzorgen van deze taak.

Bekijk case

Intersoc

“Het project stelde het team van Techne voor een boeiende uitdaging. De volledige IT van Intersoc was immers verweven met die van de CM. Na een grondige voorbereiding realiseerde Techne de effectieve migratie tijdens één weekend."

Bekijk case

Minor-Ndako

"Minor-Ndako kon beroep doen op ondersteuning van SOCIALware. Die organisatie helpt non-profitorganisaties door hen gratis of aan een zeer laag tarief uit te rusten met IT-producten en -diensten. Zo kunnen ze meer middelen besteden aan hun maatschappelijk doel."

Bekijk case