Skip to content

Archieven: Klanten

Techne heeft expertise op vlak van IT-oplossingen voor verschillende soorten kmo’s en vzw’s. We werken voor organisaties van elke grootte en zijn actief in verschillende specifieke sectoren. Telkens spelen we in op de eigenheid van de organisatie en de sector. Daarom helpen onze IT-oplossingen onze klanten echt vooruit. Door gecertificeerde experts en ervaring in tal van sectoren proberen we organisaties te versterken met technologie

‘t Werkhuys

"Het feit dat er in eerste instantie goed geluisterd werd en de juiste vragen gesteld werden om een beeld te krijgen van waar we vandaan kwamen en waar we naartoe wensten te gaan was een groot pluspunt."

Bekijk case

Meraki Accountants

"Techne maakt voor ons het verschil door heel bereikbaar te zijn (in alle lagen van de organisatie), open mee te denken over onze uitdagingen en op een efficiënte manier oplossingen te implementeren. De term ‘ontzorgen’ wordt stilaan een modewoord, maar wordt voor ons wel in de realiteit gebracht door Techne."

Bekijk case

Infano

"Techne werd gecontacteerd om advies te verlenen met betrekking tot data- en kennisbeheer en zo de samenwerking te verbeteren. De bestaande probleempunten werden in kaart gebracht en al snel werd duidelijk dat Microsoft 365 de beste integrale oplossing bood."

Bekijk case

Orbius

“Aangezien we zelf geen informaticamensen in dienst hebben moeten we voor zo een traject kunnen vertrouwen op een partner die ons begeleidt en proactief advies geeft."

Bekijk case

B&V Invest

"De samenwerking verloopt heel vlot; de mensen bij Techne zijn steeds bereikbaar en maken duidelijke en goede afspraken. Dat is voor ons het belangrijkste."

Bekijk case

Oxfam Fair Trade cv

Of ik Techne zou aanbevelen bij anderen? Ja, om verschillende redenen: hun kennis van SOCIALware en ngo’s, het feit dat ze structuur brengen, steeds meedenken en zoeken naar een professionele, betaalbare maar ook veilige oplossing.”

Bekijk case

Begeleid wonen pajottenland

"Voor de verhuis naar onze nieuwe locatie vroegen we Techne om de IT-infrastructuur daar op te zetten. We kunnen bij Techne terecht met onze vragen en zij weten die te beantwoorden op een begrijpbare wijze. De samenwerking verloopt daardoor vlot en ook onze verhuis werd volgens plan en goed op tijd afgerond."

Bekijk case

Plan international België

“Het was onze IT-partner Techne die ons wees op de vele nieuwe mogelijkheden die SharePoint Online vandaag biedt en zij brachten ons, aangezien zij wisten dat gebruiksgemak zo’n belangrijke factor voor ons was, in contact met de mensen van Involv”.

Bekijk case

Wit-Gele Kruis van Vlaanderen

De ICT oplossingen bij het Wit-Gele Kruis waren dringend aan vernieuwing toe. Samen met Techne werd onder andere gezorgd dat iedereen perfect vanop locatie kan werken en werd de infrastructuur en dataverkeer extra beveiligd.

Bekijk case

Huis van het Nederlands

"De bestaande VoIP oplossing van het Huis van het Nederlands was ondermaats. De gesprekskwaliteit liet te wensen over en vaak konden oproepen niet beantwoord worden door de erg beperkte configuratie mogelijkheden. Techne werd gevraagd om de problemen te onderzoeken en een oplossing voor te stellen".

Bekijk case

Essentions

"De boekhouding werd bij Essentions gedigitaliseerd zodat we nu efficiënter werken en kostbare tijd winnen. Offertes worden digitaal verzonden en ondertekend en er werden integraties voorzien, zoals automatische verwerking van betalingen.é

Bekijk case

Zorgverblijf Ter Duinen

De afsplitsing van moederorganisatie CM (Christelijke Mutualiteiten) zorgde ervoor dat de IT-omgeving van Zorgverblijf Ter Duinen volledig afgesplitst moest worden. Er werd een servercluster opgezet en alle data werd overgezet. Op maandagochtend waren meer dan 100 pc’s, laptops en andere apparaten operationeel, net als het wifinetwerk.

Bekijk case

Heilig Hart Grimbergen

"Centralisatie zorgt voor efficiëntere samenwerking in woon- en zorgcentrum Heilig Hart te Grimbergen. Dankzij de managed servicesovereenkomst heeft de organisatie vooraf zicht op de IT-uitgaven en ligt de IT-strategie in lijn met de missie, visie en waarden."

Bekijk case

Belgische Federatie van Voedselbanken

"Bij Techne hebben we twee vaste contactpersonen bij wie we met al onze vragen terechtkunnen. Ik weet wie ik aan de lijn heb en zij kennen mij. Dat persoonlijk contact vind ik erg belangrijk."

Bekijk case

Huis van het Nederlands

"Het Huis van het Nederlands kampte met een instabiele IT-omgeving. Medewerkers kregen vaak te maken met verbroken verbindingen. Daarnaast was er nood aan een aangepaste IT-infrastructuur. Het aantal medewerkers verdubbelde immers op enkele jaren tijd. Bovendien breidde de organisatie uit van één naar drie vestigingen."

Bekijk case

Minor-Ndako

"Minor-Ndako kon beroep doen op ondersteuning van SOCIALware. Die organisatie helpt non-profitorganisaties door hen gratis of aan een zeer laag tarief uit te rusten met IT-producten en -diensten. Zo kunnen ze meer middelen besteden aan hun maatschappelijk doel."

Bekijk case

Jonckheere Spanten

Jonckheere Spanten verzelfstandigde van de grotere groep Jonckheere Wood. Techne realiseerde de afsplitsing van de IT, een complexe opgave waarvan de kosten hoog kunnen oplopen wanneer alles van nul moet worden opgebouwd. Techne en Jonckheere Spanten kozen voor een kostenefficiënte aanpak.

Bekijk case

Intersoc

“Het project stelde het team van Techne voor een boeiende uitdaging. De volledige IT van Intersoc was immers verweven met die van de CM. Na een grondige voorbereiding realiseerde Techne de effectieve migratie tijdens één weekend."

Bekijk case

Horeca Vlaanderen

De IT-medewerkers van Horeca Vlaanderen waren overbevraagd en verloren te veel tijd aan eerstelijnsondersteuning. Het interne IT-team kwam zo onvoldoende tot ontwikkeling van nieuwe toepassingen binnen de federatie. Door de helpdeskfunctie over te nemen en een ticketing systeem te introduceren wist Techne de interne IT te ontzorgen van deze taak.

Bekijk case

Groep Generalfrein-Stappers

“Techne startte met een IT-audit. Die leidde tot een innovatietraject waarbij de technologie op de behoeften van onze organisatie werd afgestemd. Bijzondere aandacht ging naar de firewall en andere beveiligingszaken. Daarnaast werd een enorm archief van wel 100 m² gedigitaliseerd."

Bekijk case

Extensa

Stabiliteitsproblemen zorgden er in eerste instantie voor dat Extensa contact opnam met Techne. Nadat deze problemen aangepakt waren, tekende zich een tweede uitdaging af. Extensa Group is een onderneming in volle expansie. Het aantal medewerkers verdubbelde op twee jaar tijd en de hoeveelheid data explodeerde. Ook die uitdaging ging Techne met plezier aan.

Bekijk case

Elec D.V.C.

De groei van het Elec D.V.C. maakte de IT complexer. De server was dringend aan vervanging toe en de organisatie wou voor deze operatie beroep doen op de kennis van een externe IT-partner. Daarbij was de vraag wat de beste oplossing was voor het bedrijf. Technologie afstemmen op de corebusiness was zowel voor Elec D.V.C. als voor Techne het uitgangspunt.

Bekijk case

Eigen Thuis

Connectiviteit was een probleem toen Eigen Thuis aanklopte. Problemen met de server en het netwerk zorgden er voor dat de medewerkers van de organisatie niet konden rekenen op een betrouwbare IT-omgeving. Als zorginstelling met inwonende cliënten had Eigen Thuis ook nood aan een IT-partner die altijd bereikbaar is.

Bekijk case

De Kringwinkel Zuiderkempen

"Techne adviseerde voor een IT-infrastructuur die gedurende verschillende jaren zorgt voor stabiliteit en continuïteit aan lage kosten. Daarnaast werden ook de overige vaste IT-uitgaven onder de loep genomen."

Bekijk case

CGG Ahasverus

"We stapten over naar een server in het datacenter van Oostkamp. Voor een organisatie met meerdere vestigingen als CGG Ahasverus is dat een ideale oplossing. Wij denken nu verder na over de digitale transformatie van de organisatie."

Bekijk case

Carmi

"Onze externe IT-ondersteuner levert goede diensten, maar we wilden de continuïteit verbeteren, bijvoorbeeld wanneer de betrokken partner afwezig is. Techne staat nu in voor tweede- en derdelijnsondersteuning. Daarnaast deden zij een uitgebreide IT-audit, vooral om de beveiliging te controleren.”

Bekijk case

Bato

"Doordat onze medewerkers verschillende manieren gebruikten om mails en bestanden te raadplegen, verdween het overzicht en was het vaak moeilijk om zaken terug te vinden. Nu alle mailaccounts overgezet zijn naar Office 365 is dat verleden tijd."

Bekijk case

Van Overstraeten

“Techne zorgt er voor dat de medewerkers van Van Overstraeten vlotter kunnen werken. De administratieve processen werden bijvoorbeeld gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Daarnaast ondersteunt Techne ook de werking van de machines die volautomatisch materialen uit de stock halen.”

Bekijk case